خواص خوراکی ها

معری خواص خوراکیها

خواص خوراکی ها

معری خواص خوراکیها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در سرتاسر اینترنت مطالب مختلفی راجب خواص و مضرات دمنوش یا چای بابونه می خوانید که عمدتا غیر علمی و نظرات شخصی نویسندگان آنها هستند. ما در این مطلب حاصل جدیدترین تحقیقات علمی انجام شده درباره خواص و مضرات دمنوش و چای بابونه را در اختیار شما قرار می دهیم.

بابونه چیست؟

گلهای زیبای بابونه بومی آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکای شمالی ست و در اوایل ماههای تابستان شکوفه میدهد. چای بابونه حاوی Chamazulene است که یک ترکیب شیمیایی معطر است که خواص ضدالتهابی، ضد درد و ضداسپاسم دارد. هنگامیکه از کارزیاد خسته شده اید و یا سرماخورده اید، یک فنجام چای بابونه دم کنید و عطرگلهای فوق العاده ی آن را استنشاق کنید و با خوردن این چای بینظیر خواهید دید که تمام نگرانی هایتان از بین میرود.

چای بابونه یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است که دارای فوایدی برای سلامتی، پوست و… است که پیدا کردن این خواص درمیان چای های دیگر مشکل است. فواید چای بابونه فراوان است. این فقط تسکین دهنده و طراوت بخش نیست بلکه فواید بسیار زیاد دیگری هم برایتان دارد.

1-بهبود خواب و درمان بیخوابی

طبق گفته ی متخصص تغذیه Anshul Jaibharat، چای بابونه اعصاب را آرام میکند و سیسنم عصبی را تسکین میدهد، بنابراین به داشتن خواب بهتر کمک میکند. بابونه فاقد کافئین است و بنابراین نوشیدنی ایدآلی برای قبل از خواب است. 

2-تقویت سیستم ایمنی

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چای بابونه نه تنها بیماری را از بین میبرد بلکه بعنوان یک اقدام پیشگیرانه هم کار میکند. طبق گفته ی Dr. Ahuja، بابونه با باکتری های مضر مبارزه میکند و قادر است سیستم ایمنی را تقویت کند.

...

جهت آشنایی با سایر خواص بابونه به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

20 تا از خواص و مضرات دمنوش و چای بابونه برای پوست، مو و سلامت کلی بدن

  • ۹۸/۰۵/۳۰
  • setareh molaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی